12 januari 2013

Bakverk utan kalorier

Tänk vilken dröm om det verkligen fanns sånt Blinkar eller hur!!! Har iallafall försökt mig på att sy några nya bakverk…trådrullar och en kanelbulle…men jag hade bara brunt plyschtyg så min kära man tyckte det mer såg ut som en bajskorv…hahaha…måste försöka få tag på något ljusare tyg som jag kan blanda upp det bruna tyget med om jag ska försöka göra flera…hihi Har experimenterat med måtten på trådrullarna för att få dom så “normala” som möjligt så just nu är dom i 3 olika storlekar varav en ser helt koko ut…men den sista blev riktigt bra i måtten…
06-07 Januari 2013 041
06-07 Januari 2013 042
Men mina barn älskar dom och det är väl huvudsaken eftersom det är dom som ska leka med dom…och förhoppningsvis bjuda mig på lite fika nu och då Blinkar
Nu ska jag fortsätta mysa in helgen…här är det ett stort glas PepsiMax med mycket is och Cheddarpopcorn som gäller…imorgon ska jag börja kasta ut julen…lite tråkigt men då får vi helt enkelt börja längta efter nästa jul Blinkar hihi
Tvättmaskinen har redan börjat rulla med julgardiner o juldukar m,m Det blev superfint i sovrummet med dom fina sängkläderna iallafall med fåglarna…dom jag beställde förut från HM dom fick ersätta Jul sängkläderna (Ja jag går all in när det är jul…t.o.m sängkläderna är juliga) hihi
Vad mer händer i helgen…Jo måla klart mina små projekt, förhoppningsvis hitta skruv o plugg så dom sista hyllorna i hallgarderoben får komma på plats…fortsätta väggmålandet i vardagsrummet när väl granen är utslängd, tvätta tvätta tvätta…sedan är jag väldigt sugen på att plocka fram symaskinen…har några små idéer jag skulle vilja ge mig på…
Fredagskramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)