13 januari 2013

Nu är glada julen slut, slut, slut…snyft

Ja tråkigt nog är nu Julen verkligen över…i helgen har de flesta julsaker åkt ut…har inte hunnit med övervåningen helt men tar det imorgon efter jobbet…tycker det blir tomt o trist…fast kanske liiite luftigt, ljust o skönt Blinkar har lite svårt att bestämma mig!! haha typiskt veliga mig!!!
250_PIP_15cm_rosa51002005pip geschirr_vogel tasse
pip
(Lite fint “pastelligt” som gärna får flytta hem till mig)
Men nu längtar jag efter våren!!! och vårsolen…den känns väldigt avlägsen med tanke på graderna som råder ute Ledsen tycker inte om när det är så här jäkla kallt ute…burr…det har legat runt –20 i helgen o då håller man sig inne…
Nej tänk härlig vårsol, blå himmel, fina tulpaner på köksbordet, knoppar som kommer upp i rabatterna….åååå vad jag längtar!!! I höstas satte jag äntligen ner lite lökväxter jag haft utspridda i trädgården…det är gamla pärlhyacinter, påskliljor m,m som jag köpt och haft planterade inne tidigare påskhelger men när dom har blommat ut så gräver jag ner dom i trädgården.
23-27 februari 2011 06723-27 februari 2011 068
(gamla påskbilder)
Har länge tänk att jag skulle göra en liten vårrabatt längst efter altanens ena sida som alltid tinar fram snabbt på våren och i höstas kom jag äntligen till skott!! Men jag hade 2 tjuriga katter som var där och grävde upp visa och jag grävde ner igen…denna procedur gjorde vi några ggr så några av lökarna kanske har dött…vi får väl se till våren
07-10 November 2012 023
(Dom skyldiga livsnjutarna - när det är kallt ute)
men jag ska nog försöka komma till skott och köpa lite fina tulpanlökar och sätta tills nästa år tror jag…har några jag skulle vilja prova…sedan lite fler pärlhyacinter och krokus…
rembrandt tulpaner Colombine'
Carnaval de Nice
Tulpan Angelique
viridflora-tulpan i trdgrden som heter China Town.
(Bilderna ovan är lånade från nätet)
Så härliga pastellfärger…välkomna hem till mig nuuuu!!!!

Har bytt ut sakerna på hyllorna i köket nu när julen är bortplockad så nu fick det bli färgglatt igen Ler mycket turkost o rosa mot det vita i mitt kök som ni tidigare sett. Så det börjar faktiskt kännas “vår” inne trots kylan där ute…
01-04 April 2012 02905-09 Augusti 2011 03906-08 Mars 2012 009
(Några gamla bilder)
Men nu ska jag vila batterierna för en ny vecka med jobb, kvällsmöten m,m ska försöka planera upp lite för kommande 3-års kalas som vi snart ska ha för sonen Ler försöka fixa kalasinbjudningar iallafall, en del presenter är redan fixade…planera lite bakning kanske hade ju tänkt baka matbröd nu i helgen men det hann jag liksom inte med…får bli nån kväll i veckan istället…tänkte göra filmjölklimpa som både jag o barnen älskar…sedan blir det kanske något grovt frukostbröd…får se vad jag hittar på.
Avslutade kvällen här hemma med att shoppa för ett presentkort från Blooming och det fick bli denna fina tröja som jag snart kan välkomna våren i…
Sov så gott och ha nu en toppenvecka!!!
(Nu ska jag krypa ner bredvid en tokhostande dotter…tänk att dessa sjukdomar bara går runt och runt hela tiden!!! Blir så less att vi bara inte kan få vara friska alla 4 samtidigt!!!)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)